Hvordan få en målgruppe som ikke tror at det kan skade med kun et par glass, til å forstå at det gjør nettopp det?
Av-og-til skal ikke ødelegge opplevelsen av en god vin. Men det er viktig å minne om hvordan kun et par glass kan påvirke de rundt deg. Så når Av-og-til skulle få voksne til å redusere sitt alkoholforbruk foran barn og unge i sommerferien, ville vi få målgruppen til å selv oppsøke budskapet vårt. For med sommeren fylles nettet og mediene med anbefalinger og vinanmeldelser. Til alle anledninger.
Balanserte og fyldige viner med eikesmak til båtturen, regndagen, grillmaten og til de voksnes slabberas mens barna løper i hagen. Men anmeldelsene nevner ingenting om at tonefallet kommer til å endre seg litt, eller at klemmene blir uvanlig lange. For den aromatiske vinopplevelsen du har, er ikke den samme som det utrygge barnet som sitter ved siden av deg har.
Konseptutvikling
Annonsemateriell
Video
Innholdsproduksjon
SoMe
Vi fikk derfor med oss VGs egen vinanmelder Sara Døscher, og benyttet oss av den nokså svulstige vinsjargongen til å spre budskapet om at barn påvirkes før du gjør det. I tillegg infiltrerte vi den norske vinappen Vinify med våre helt egne og personlige anbefalinger på vinene ekspertene anbefalte. Slik skulle Av-og-til sørge for at mange voksne kanskje kunne unngå å skape forglemmelige vinopplevelser. Samtidig som barna fikk en litt bedre sommer.
Gulltaggen, Innhold og influensermarkedsføring
Gulltaggen, Digital Kampanje
Gullblyanten, Tekst
Vi har toppet laget med Norges fremste eksperter på forretningsutvikling, merkevare og kommunikasjon. Kom innom, så tar vi en kort prat om akkurat din utfordring.