Heinz ketchup smaker best. Det vet alle som tester den. Problemet er bare at nordmenn fortsatt griper etter den folkekjære konkurrenten på automatikk. Så hvordan gjør du Heinz mer relevant – på en måte som både treffer blodsukkeret og hjertet?
Innsikten lå i pølsa. For i Norge har vi et helt unikt forhold til den. Pølse er ikke bare middag. Det er bensinstasjon, 17. mai, kiosken på vei hjem, og kanskje viktigst av alt – det du spiser mens du venter. Ventepølse er nesten blitt en nasjonal institusjon. Og når pølsa er “host food” for ketchup – altså det som driver hele kategorien – ble det klart: Hvis Heinz skal vinne hjertet til norske forbrukere, må vi gjøre oss relevante i disse øyeblikkene. Ikke rope høyere. Bare være der, når det trengs som mest.
Vi tok tak i en av de mest gjenkjennelige små frustrasjonene i hverdagen: tog som aldri kommer i tide. Og gjorde ventetiden bedre – med Ventepølsa. Et lavterskel, smaksfokusert tiltak der folk fikk gratis pølse med Heinz ketchup mens de ventet utenfor Oslo S. For ja, togene var forsinket. Og ja, folk var sultne. Ventepølsa ble en redning. Den roet ned stresset, løftet humøret – og ga Heinz en plass i både hånda og bevisstheten.
Noen slappet helt av med pølsa. Andre spilte cornhole og vant Heinz-merch. Alle fikk smake hva som faktisk gjør Heinz til den beste ketchupen – ikke i en test, men i en helt vanlig, norsk hverdag. Og dette var bare starten. Heinz har mer på lager.
Innsikt
PR
Kreativitet
Event
Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.
Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.
Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.
Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.