Case | Vann- og avløpsetaten

Do eller don’t

Hvordan få oslofolk til å slutte å kaste feil ting i do?

DIGITALE PLAKATER: Budskap og uvaner i skjønn forening på T-banen

Oslofolk kaster feil ting i do. Våtservietter, snus, hår og kondomer tetter rør og ødelegger infrastruktur i byen vår. Noen tror kanskje det er helt greit å kaste tampongen sin i do, mens andre bare er late, uvitende eller ønsker å bli kvitt "problemet". For de fleste handler det egentlig bare om dårlige vaner, noe Vann- og avløpsetaten ville gjøre noe med. De ønsket derfor å spre dovett, ved å minne oslofolk på hva som er rett og galt.

Dette leverte vi:

  • Konseptutvikling

  • Annonsemateriell

  • Video og animasjon

  • Innholdsproduksjon

  • Mediaplanlegging og -kjøp

  • SoMe-strategi

For å ikke gjøre informasjonen tung og formanende, gjorde vi informasjonen like enkel som budskapet: Bare tiss, bæsj og dopapir skal i do. Alt annet: don't. Kampanjen besto av forskjellige uttak til sosiale medier der vi minnet oslofolk på hva som skal i do, og hva som ikke skal i do. I tillegg var vi utendørs med budskap som fokuserte på "verstingene".

Snakk med oss om kreativitet og innhold & media

Vi har toppet laget med Norges fremste eksperter på forretningsutvikling, merkevare og kommunikasjon. Kom innom, så tar vi en kort prat om akkurat din utfordring.

Kristian Schøning-Kristiansen

Kreativ

kristian.kristiansen@bloomoslo.no+47 924 58 880

Janicke Holst Eckbo

Media og innhold

janicke.eckbo@bloomoslo.no+47 932 61 999