Case | Av-og-til

Er du en ekte mann?

En sommerkampanje som utfordrer maskulinitet – og setter barns trygghet først

Når sommeren kommer, vet vi at alkoholkonsumet øker. Dessverre tenker ikke foreldre og besteforeldre alltid over at barn er til stede – og barn påvirkes lenge før de voksne selv merker noe. Derfor har Av-og-til de siste årene frontet et enkelt råd: 0, 1 eller maks 2 glass når barn er med.

Dette leverte vi:

  • Opplysningskampanje

  • Reklame

  • Film

  • Tekst

Tidligere kampanjer har hatt særlig effekt blant kvinner. Men innsikten viser at menn ofte har høyere toleranse, sterkere drikkepress – og mindre vilje til å bli fortalt hva de skal gjøre. Derfor trengte vi en annen inngang.

Årets kampanje snakker kun til menn. Den utfordrer ideen om maskulinitet og viser at ekte ansvar ikke handler om å tåle mest – men om å være en trygg voksenperson for barna rundt deg. Med en tydelig og litt uventet vri, treffer vi målgruppen der det gjør mest inntrykk – og gjør barns perspektiv til den egentlige målestokken.

Resultatet er en sommerkampanje som ikke bare setter temaet på dagsorden, men også åpner for refleksjon. Når menn tar innover seg at det å være en “ekte mann” handler om å være trygg og til stede for barna, da er vi ett skritt nærmere en kulturendring.

Dette leverer vi

Vi finner ut hvor du skal, og hvorfor. Vi analyserer og aktiviserer. Vi skaper, måler og justerer—og tar integrert markedsføring til neste nivå.

360° markedsføring

Våre tjenester, prosesser og metoder muliggjør en helhetlig tilnærming til markedsarbeid.

Effektive leveranser

Vi har fjernet unødvendige interne strukturer, hvilket gjør planlegging enklere og produksjon raskere.

Datadrevet innsikt

Vår innsikt- og analysehub sikrer gode beslutninger og tydeliggjør resultatene vi skaper.

Smarte investeringer

Vi leverer målbare løsninger så vi kan vise hvilke resultater vi skaper, og hvilke ROI vi leverer.